Friday, August 26, 2011

RAYE-RAYE


mood Raye

Mood beraye tue belom datang fully lorh! rase nye bile la leh dpt sepenoh mood tue erk.
haha...dah mcm budak2 la pulak kan..thn nie umor aku dh 23thn..mood utk beraye tue xla mcm dolu2..excited lebih jerk zaman dulu2 sbb dpt duet raye..tp kali nie semenjak aku dh berkeje tetap nie.terpakse la aku spend kan duet raye utk anak2 buah aku.

duet Raye

biase la..raye2 nie bdk2 bukanye beriya nak makan mcm aku yg sememangnye pikirkn juadah2 d'pagi raye. dorg more pikirkn duet raye yg dorg akan dpt td.tambah lak pade bdk2 yg puase penoh..lg la parahh nak memikirkan..

tp, from aku xde beza yer..sume aku bg same rate jerk..mane tidak nie..utk tahun nie aku kene spent kan utk 15org okeh! 11org anak2 buah... 2org adik aku & 2 lg utk anak buah sunshine.
hehehehee.. (walaupown aku bg sikit tp ikhlas oke!)

kueh raye

thn nie aku xde beli sgt kueh raye sbb salunye akak aku akan order byk2 kt kawan die.so this year aku decide utk beli 2 3 jenis jerk.. Strawbery Coklat & samperit aku order ngan officemate jerk. then aku beli from akak aku sdiri kueh turun temurun family aku Nestume Cornflake utk sunshine bawak balik bile die cuti raye nnt.

compare ngan thn lepas banyak yg aku order..shortbreake ler...tart ler...mcm2 ler..
so,thn nie amat la sikit aku mengorder..(save bajet..gare2 Ot x masok)
hahahahaahaa

baju Raye

biasenye family aku akan decide theme color..nak sedondon gitu...tp thn nie aku x join pown sbb last minute tangkap muatt..aku just gune kain hantaran mase tunang hari tue as baju kurung raye aku thn nie..sptotnye yg d'rancang lain..tp laen yg aku dpt thn nie..
as per plan kaen hantaran tunang dulu aku ade beli lace mase aku pegy vacation kt yogjakarta dlu..time tue xkenal pown sunshine nie lg..hahaha...then kaen tue aku buat hantaran skali ngan lining die..bile time2 raye nie...sememang nye aku jarang nak pegy2 crik kaen baju kurung sume..so,pakai jela kain hantaran tue utk buat baju raye.

bile nak tempah jerk..dh berangan2 la nak glamer ngan lace yg overr tue..skali tukang buat tue ckp kaen lace tue mcm x cukop utk buat baju..so, terpakse la aku mati kn niat nk glamer..terus la decide buat baju kurung tue kurung pahang kosong..totally plain shocking pink!
(mengerlip ko kamariahh..hehehee)

now,x amik lg..insyallah hari nie baru ler leh amik..heheheee


balik Raye

ekot perancangan aku start bercuti ahad nie (28hb) so bajet nak balik pagi..
tapi,rasenye mcm petang jugak jerk aku bertolak..tah ler..tunggu jerla timenye tibe
akan start bercuti sampai 4hb
yahoo..!!


tahun nie tahun kedua aku beraye bersame sunshine
(walaupown xde bersame-same)
last year tittle berpacaran
thn nie title tunangan sunshine
hopefully,thn depan isteri sunshine la
hahaha..
kemaen mengedik ko farahelda


ucapan Raye


"Slamat Menyambut AidilFitri"
"Maaf Zahir & Batin"
jika ade salah dan silap harap d'maafkan


No comments: