Friday, September 9, 2011

Kuatkan Semangat POPO!





hari nie aku nak buat entri pasal sorg kawan aku yg bername popo
skrg die dalam keadaan kriktikal
dlm erti kate lain die skrg dlm Unit Rawatan Rapi (ICU) kt HUKM
actlly die excident hari selase yg lepas dekat area kubur cina cheras
(if lalu mrr2 mesty tau kt mane tmpt yg aku mention nie)
d'langgar lari

mase aku dpt berita mengenai popo nie
aku still kt pahang..
hati tue rase x bestt sgt sbb ekotkn boleh d'kire rapat jugak la aku ngan popo nie

kejap2 aku ngan sunshine call adem tok tnye kan mcm mane keadaan popo nie
tp ape yg kiteorg dpt tau popo dlm bilek operation
2x kene operate sbb banyak darah beku

bile hati kiteorg rase mcm x bestt
pagi2 lagi aku ngan sunshine nie shoot balik kl
sampai dlm tghr ingat nk pegy melawat terus
tp, as per inform by adem tghr family die ramai
so kiteorg sume decide pegy melawat petang

cerite dr adem malam tue popo lepak ngan dorg2 sume
pas main gym bagai..dorg tgk bola kt mamak
lepas jerk azan subuh mcm tue popo pown bergerak la dr ampang balik bangi
sbb die study kt bangi
dlm perjalanan balik tue la die kene langgar
tapi,xtau mcm mane kejadian sbenar

yang dpt info just keadaan popo d'jumpai
lepas 1jam die kene langgar.
mase org jumpe die..
die still sedar and sempat die bg number telefon family die kt org tue
then after die reach hospital die dh x sedar dh

tadi tyme aku pegy tgk die kt ICU tue
umpame aku ngan sunshine dh x kenal die dh
sbb muke die membengkak..muke die ade bleeding sikit2

before balik tue jumpe la ayah popo nie
menurut ayah die mungkin popo nie kene langgar ngan lori
sbb klu kene langgar ngan motor or kete
kaki die xde pape masalah
cume kepale terhentak kuat la

teruk betol pade yg melanggar tue..
at least bile dh langgar tue tolong la bertanggung jawab
at least call ambulans ke..ape yg patot la
nie tak..dh la langgar
boleh pulak amik hp & duet2 die
kesian betol kt popo
mmg x berperikemanusiaan btol la!
harap2 org yg melanggar tue akan terima pembalasan yg setimpal

sekarang keadaan die base on ubat
doc bg 36jam jerk utk tgk keadaan die mcm mane
lepas 36jam doc akan stop kan sume ubat utk die
dan tgk tindak balas dr die sdiri mcm mane
harap2 positive la!

last aku jumpe ngan die pown tyme bulan puase before dorg nak balik kg
sempat la gurau2 & maaf2 utk raye kan
aku harap sgt dpt la aku lepak2 ngan die lg pas nie


doa buat popo :

ya allah ya tuhanku..
kau permudahkan la urusan buat muhammad zaain @ popo
panjangkan la umurnya..
kuatkan la semangat utk die tempuhi dugaan yg kau berikan buatnye
::Amin::



khas utk popo :

Fara ngan abg mie doakan yg terbaek utk popo kayh!
popo kene kuatkan semangat, jangan putus asa..
kawan2 sume beri sokongan kt popo kayh!
bile popo dh sehat nnt kite leh lepak same2..
rindu nak bahan2 popo neyh..



kat FB kwn2 die sume x putus2 doakan & update ttg die!


No comments: