Sunday, November 13, 2011

Ibu MertuaKu

Tittle kemaen lagi "ibu mertuaku"
Padahal belom jadi lg..bru "bakal ibu mertuaku" okehh!
Klu panjang jodoh aku ngan anaknye..
Insyallah ianya akan menjadi ibu mertuaku tahun dpn! :: amin ::

Orang slalu describe kan mak mentua nie jahat+garang+terok!
Tp xsume gitu okehh!

Klu tgk gmbr kt atas tue konon2 mcm xngam kan..antare aku ngan mak sunshine..mcm bakal mak mentua yg xsuke kan calon yg anak mereka pilehkan..hahahaaa..
Tp sbnrnye hubungan aku ngan bakal mak mentua ku ini agak rapat!
Mesree gitu!

Dats y jangan mentafsir sesuatu benda itu dr luaran..
Mcm dlm gmbr tue kan...hermmm...
Jangan buat spekulasi sdiri..

Actlly, aku just nak cerite jerk pengalaman2 yg aku penah dgr dr kwn2 aku pasal mak mentua or bakal mentua dorg!


.: Version Bakal Mentua :.


Penah la 1 of my friend nie cite yg memule die bukan la calon2 menantu pilehan..tp memandangkan anak die dh nak sgt kt kwn aku nie..terpakse la mak si lelaki nie terime pilehan anak die kan..
Memule tue rasenye xde mslh..tp bile majlis perkahwinan makin dkt..makin byk ragam pulak si bakal mak mentua nie..
Pilehan bajuu pengantin utk belah lelaki sume nak d'uruskan oleh si emak nie..
Pileh cincinn utk batal airr sbhyg pown mak lelaki nk uruskan..
Ekotkn mmg la elok d'uruskn sdiri oleh pihak lelaki kan..tp xkan la bab2 cincinn sume bagai nie pown mak die nak kene pileh kan..abis tue baek xyah ajak bakal menantu gie kedaii emass..tak gitu?
"̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ ƗƗɑƗƗɑƗƗɑ "̮

Aku harap sgt utk kwn aku yg akan kawen xlame lg nie..semoga die dpt menempuhi dugaan2 yg mendatang & akan bahagia hingga anak cucu..



.: Versi Bakal & dah jadi Mertua :.


Kes mertua nie pulak..memule family lelaki ✗ berape suke kan kwn aku nie..sampaikan sanggop buat mcm2 supaye anak die putus ngan kwn aku nie..
Tp alhamdulillah berkat kesabaran kwn aku nie.. lelame family lelaki termasok mak mentua amat sygkn die.. D'sbbkan kwn aku pandai mengambil hati family mertua.. Bagos la mcm tue!

Macam2 kes yg ade kan! Memule tue takot gak utk diri sdiri klu2 family orang xleh trime diri kite utk masok ke dlm keluarga dorg kan..mcm2 kes ade utk kite jadikan sandaran utk diri sdiri!

Slalunye klu kite tgk mesty pihak lelaki yg byk tentangan family kan..
Syukur la part aku pihak sunshine trime aku seadanye..melayan aku mcm anak mereka sdiri..orang ckp xde beza antare anak & menantu..
Harap biar la ianye berkekalan sampai bile2 kan... :))

:: amin ::


**bukanBeceriteTentangBaek+BurukFamilyItuTetapiCeriteDrPengalaman**

12112011

No comments: