Tuesday, December 27, 2011

Ombak Rindu Novel vs Movie



ombak rindu
movie nie bru jerk aku dpt tgk lepas almost 1 month kt wayang
ekot perancangan mule2 nk pegy la tgk tyme mule2 cite nie kuar
tp,bile salu check ticketing sume cinema full house
so lupekn hajat nk tgk kt wayang
tunggu jela kuar kt astro first nnt
tp..
tak jugak kuar nye..
siap extend lg showing period kt sume cinema

bile perasaan x menyabar nie memberontak
terpakse si tunangan ku tue kene spend kn tyme die utk bwk aku

maunye tak menyabar..
tunggu2 kt astro first x jugak kuar kan
then siap pinjam lak novel ombak rindu nie kt ofismate
utk refresh kn ttg jln cite ombak rindu nie

dolu2 penah bace novel nie
tp dek byk makan somut
abih sumo eyh dh den lupo kn

so bile ade novel tue leh la bartahan sabar kan
skali bile dh bace part2 hariz kawen ngan mila tue mule la jiwe aku sdiri jadi kacow
mengalahkn perasaan si izzah tue pulak kan

cite nie best hingga buat aku menitiskn air mate
(overr jerk kan,..tp ikotkn ramai jerk yg emo..bukan aku sorg..hehee)
tambah2 bile part lagu ost die as background musix
(Tuhan tolong lembutkan hati dia..Untuk terima ku seadanya)
mule la aku cover mate aku dr pandangan tunang aku yg sengal tue
sbb die dh la kaki bahan
mau 3 minggu die ngate aku nnt

tyme beli tiket cite nie memule ingat xde org nk tgk dh
sbb dh 3mggu lebih kt wayang kt
tp rupenye ramai jerk lg yg tgk
bukan mude mudi jerk yg tgk nie
tp pangkat mak2 kite pown ade okeh!
even pakcik yg berubah pown ade
si gomok aku tue mcm x caye jerk bile die nmpk pakcik2 tue

bile aku explain kt die yg novel ombak rindu nie dlu buku sastera
bru la die ckp
" no wonder la pakcik2 beruban pown layan cite nie"


sipnopsis (based on novel ) :

Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bagaimana pula penerimaan Mila pada Izzah? Dapatkah hariz membahagiakan Izzah dan Mila? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?





nak tgk jerk cite nie lg..tp xnak la repeat kt wayang
just nk tunggu astro first kuar
baru leh feeling lebih2 sikit
hehehee


**sambil dengar lagu ost ombak rindu**


No comments: